Prinsens Resa: 8. Häxans berättelse av HANNA

Snabbskrivet kapitel som jag skrev efter skolan. Men det blev kanske lite roligt. Prins Karls karaktär utökas. DODODO!

Häxan fick nog och tog tag i prins Karl och de försvann med ett poff cinq från draken och den pulvriserade huset. De dök upp efter en ödlas blinkning.

Prins Karl såg sig förvirrat om.

- Var är vi?

- Vi är på Eiffeltornet, i Paris. Paris är Frankrikes huvudstad, förklarade häxan.

- Jaha, okej, sade prins Karl och hans ögon for i kors då han såg ned mot marken. Det såg ut som att de var väldigt högt upp.

Häxan stampade otåligt med foten mot golvet.

- Jag tog dig hit för du är helt jävla dum i huvudet, inget illa menat. Jag ska hjälpa dig. Och jag kan inte hjälpa dig om du går på galenskaper som en drake sagt!

Prins Karl kliade sig på hjässan.

- Varför är du naken?

- Öhm... Det är en lång historia. Jag lekte med mina röster i huvudet när polisen kom och förstörde hela min tillvaro... Jag lekte med rösterna i trädgården och ibland tar de på mig... och sånt... så de klädde av mig, och jag trivs med att vara naken. Jag brukar få många komplimanger för mig kropp.

Häxan stirrade oförstående på honom. En gulvit mask hoppade ur en finne på hennes kind, (häxor har levande pormaskar).

- Okej..., sade hon efter att masken krupit iväg till souvenirshoppen, vad är det du vill prins Karl?

- Öh... Jag vill ha en riktig ponny?

Häxan började tappa tålamodet.

- Nej, nej, NEJ! Du vill bli kung!!

- Ja, just det! sade prins Karl och sken upp i ett strålande leende, glad att själv ha kommit på vad det är han strävar efter.

Häxan skakade på huvudet, andades djupt och räknade tyst till tio. Sedan sade hon:

- För att bli kung måste du återta tronen. Vilka har tronen? Jo, poliserna har den nu. Titta ner, ser du de där klädda i blått?

Prins Karl lutade sig mot gallret. Han flämtade till när han fick syn på dem.

- Poliser!

- Ja, de finns överallt nu. Vaktar alla ställen och sånt. Egentligen letar de efter dig, för du är den enda rättmätiga arvingen. Vad betyder det att du måste göra?

Prins Karls hjärna gav ifrån sig ett surrande läte. Allt stod stilla där inne. Inte ens nervsignalerna fungerade.

- DU MÅSTE DÖDA POLISCHEFEN FATTAR DU VÄL! utbrast häxan i en orkanvind av läskig grön andedräkt.

- Jaha, sade prins Karl och torkade av det gröna salivet från ansiktet.

- Jaha? Jävla ungjävel, nu far vi, muttrade häxan och tog bryskt tag i prins Karls nackskinn.



Hur ska det gå för prins Karl? Kommer han lyckas störta maffiabossen aka polischefen? Har författarinnan glömt bort fröken Betnäs?

Få svaret i nästa avsnitt av...

PRINSENS RESA

Dododo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0