Bloody Mary Christmas - Kapitel 6 (Anna)

Kapitel 6

Med snabba fingrar skrev jag in Bloody Mary Game i sökmotorn på datorn och väntade ivrigt på träffar. Google kom upp med 1 070 000 träffar så det var bara att välja och vraka. Efter gårdagens seans hade Sophie sagt att vi skulle träffas och "köra The Bloody Mary Game, du vet" och jag hade ivrigt nickat till svar trots att jag inte hade den blekaste om vad det var för något. Jag hade ju faktiskt sagt att jag var intresserad av det övernaturliga och hon verkade ta förgivet att jag var väl insatt i det också. Både Eddie och Sophie var upprymda av vindpusten som hade släkt alla ljusen igår, även om det var det mest upphetsande som hände. De försökte att ställa frågor till någon ande, men det hände ingenting, nothing, nada. De verkade ändå väldigt nöjda med det hela och sa att de måste fortsätta i mörkrets banor, och nästa steg var alltså The Bloody Mary Game.

   Jag surfade in på en sida som hette castleofspirits.com. Där fanns en väldigt tydlig beskrivning om vad det var vi skulle göra imorgon.

  

Bloody Mary is the children's game of summoning an evil and vengeful witch of the same name. This is done by standing in a bathroom, with one candle lit and calling the name "Bloody Mary" into the mirror three times in a row.
It is only the bravest of children who would attempt to participate in this game.

It is believed that by taking part in this game, and summoning the witch, it would have one of the following terrible consequences:

eyes being ripped out by the witch.

found with claw marks all over body.

disappear mysteriously from the bathroom and end up in the mirror with the witch for eternity.

view the horrifying image of the witch appear in the mirror.

driven insane or dropping dead on the spot at the appearance of the witch in the mirror.

suffer terrible claw marks all over face.

  

Efter att ha surfat runt ytterliggare insåg jag att det fanns ungefär lika legender till vem denna Mary var, alla historier kom ifrån USA, men kunde skilja sig helt mellan olika delstater. Antingen var hon en häxa som levde för hundra år sedan som blev bränd på bål, eller en liten flicka som blev levande begravd eller till och med en gammal engelsk drottning som var känd för sina blodiga avrättningar. Hur som helst var det i alla fall så att man skulle gå in i ett badrum och säga Bloody Mary tre gånger och sen skulle någonting hemskt hända.

   Jag suckade besviket det här lät snarare som något ett par tolvåringar skulle syssla med än ett par sextonåringar. Vad höll egentligen Sophie och Eddie på med?

   Nåja, jag kunde ju alltid låtsas att jag såg spöket i spegeln och bli jätterädd och gråta i Eddies armar. Den här leken kanske har några fördelar i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Hanna

hahaha! Bra att du skriver om det och inte provar det på riktigt iaf.

2008-12-07 @ 00:23:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0