Angsty Piece: del 8, Lucia, nja, inte riktigt än (EMMA)

AN: So, funny story, jag kunde inte skriv ut mitt SO-arbete, så jag gick till datasnubben med skägget och han tittade på datorn ett tag och ba: du kommer inte in på servern. Och jag ba: jo, jag vet. Och han ba: det enklaste sättet att få det här att fungera är installera om datorn. Så han ska göra det imorgon. Därför måste jag ägna kvällen åt att ladda över allt från min dator till den externa hårddisken.


Två saker jag var nervös över:


1. Jag ville inte att han skulle upptäcka Sims 2 på datorn, vilket han inte gjorde. Phew.


och


2. Jag var orolig att han skulle kommentera över diverse tveksamma saker jag hade på mitt USB-minne (jag fick långa hans dator att skriva ut på). Men det gjorde han inte heller.


Great succes!

 

Så, nu kanske du trodde att det här hade något att göra med varför kapitelet var sent, men där har du fel. Jag har helt enkelt bara varit lat.

MEN, som ni kan se är jag den andra som lagt upp kapitel 8 än så länge.

 


Angsty Piece: del 8, Lucia, nja, inte riktigt än


- Nu har vi samlats här för att utse årets Lucia, skorrade skolans rektor med sin skånska dialekt.


Det var alldeles tyst i matsalen. Hela skolan var där för att se mig bli vald till Lucia.


- Att vara Lucia handlar inte bara om att ha blont hår, fortsatte rektorn. Utan också om...


- Pff, viskade jag till Erika. Att det gör.


-...att representera skolan samt få det ärofyllda uppdraget att läsa Luciadikten i samband med Luciatåget. Vi har räknat alla röster och den som har fått flest röster och således blir årets Lucia är...


Ett spänt sus gick genom matsalen.


- Malin Johansson, 8B.


Applåder.


Jag klappade inte, och det var inte för att Malin är världens töntigaste och för att hon måste ha fuskat utan för att jag, JAG inte hade blivit Lucia.


Jag sköt ljudligt ut stolen jag suttit på och reste mig upp.


- Vad gör du, viskade Erika.


- Det ska du ge fan i, skit-jävel, skrek jag och rusade ut från matsalen samtidigt som jag försökte hålla tillbaka tårarna.


Jag sprang in på den närmaste toaletten, fast jag aldrig brukar gå på just den toan eftersom den är så jävla äcklig och luktar piss.


Hur kunde Malin bli Lucia? Det är inte som om någon skulle ha röstat på henne. Hon är dum i huvudet och har inte ens blont hår!


Och nu kommer Halvard att bli kär i henne bara för att hon är Lucia!


Halvard.


Undra vem han röstade på?


Om han röstade på Malin svär jag att jag skiter i slöseri med döda snyggingar och kör över honom med min cykel eller nåt.


Jag måste få redan på vem han röstade på. Eller, inte jag – Erika.


Jag tog fram min telefon.


”ta reda på vem H röstade på”, skrev jag snabbt med ena tummen.


När jag skickat iväg meddelandet kom jag på hur puckat det var.


Erika har ju aldrig på sin telefon. Inte för att jag klandrar henne. Vem skulle ringa henne? Men nu har jag alltså slösat 49 öre på Erika. Fett ovärt.


Min telefon pep till. Jag vek förvånat upp den.


”Okej”, stod det.


Jag bestämde mig för att svara. 49 öre hit eller dit, liksom.


”Jag går hem nu”


Sedan torkade jag mina tårar så gott det gick och fixade till mascaran. Jag låste upp dörren till toaletten och sprintade mot skolans utgång.


Whatever.

 

Two random facts:

1.  Jag fick ett brev från Père Noël idag.

2.  Snacka om överkompensation för kort kapitel (se all fetstil text).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0