Angsty Piece: del 9, Ärkehelgon Camilla (EMMA)

AN: Shout out till Hanna L för ja-du-vet-vad (för roligt för att inte nämna). Förresten, jag kanske borde tipsa henne om den här bloggen. All in due time, my fellow bloggers.


Angsty Piece: del 8, Ärkehelgon Camilla


- Aldrig i livet, väste jag till Erika. Är du dum i huvudet? När jag sa plan menade jag inte en plan som skulle gå ut på att lura mig att leka helgon, utan att du skulle komma på en strategi för att krossa Malin.


- Men ser du inte hur smart det är, sa Erika tyst men entusiastiskt. Vad som än händer kommer du inte att kunna bli Lucia, eller hur?


- Vi får väl se, sa jag.


- Nämen, du vet att det är så.


- Whateeeeeever, sa jag och fnös.


- Ja, och därför är det inte bra att lägga energi på att fixa något som är omöjligt.


Jag öppnade munnen.


- Näst intill omöjligt då, sa Erika. Men hur som helst.


Erika fiskade diskret upp ett anteckningsblock från sin ryggsäck.


- Låt mig presentera, sa Erika och gjorde någon cool (INTE) handrörelse. Operation Halvard!


- Öhh, sa jag.


- Precis, sa Erika. Istället för att försöka vara dum mot Malin ska du visa vilken bra person du är för Halvard.


- Hur då, frågade jag slött.


- Genom att gratulera Malin till att hon blev Lucia.


Jag tittade oförstående på Erika.


- När Halvard tittar på!


- Asså, fan heller, Erika, sa jag. Malin är en bitch, jag vill inte prata med henne.


- Men det är din chans att imponera på Halvard.


- Okej då, sa jag försiktigt. Men om du har fel och Halvard inte ber mig att sitta med han och hans coola kompisar på lunchen innan fredag, ska jag seriöst SPÖA dig, Erika!


***


Det var lunchrast. Erika och jag hade gått över planen flera gånger och snart skulle fas ett inledas. Det var också den enda fasen.



Jag stod och väntade på antingen objekt ett eller två, jag hoppades i hemlighet på att objekt ett skulle komma först för då skulle planen gå åt helvete och jag skulle slippa snacka med Malin. Men å andra sidan kunde jag inte vara säker på att få en lunchinbjudan då.


Jag såg objekt två närma sig med sina töntvänner. Nu var objekt ett - fan heller - asså, Halvard, tvungen att komma annars skulle planen skita sig.


Jag började ta några diskreta steg mot Malin.


Tänk lunch med Halvard, Camilla. Lunch med Halvard.


Malin stod nu bara några meter ifrån mig. Erika, tjoho? Var är du, hönshjärna?


Då såg jag henne. Erika gick fram med snabba steg.


- Kod röd, halvskrek hon när hon passerade mig.


Jag tittade till höger och såg att Halvard nu kommit in i rummet.


Malin hörde såklart Erikas skrik. Smart, Erika. Riktigt smart, tänkte jag.


Malin vände sig om:


- Ville du nåt, eller?


Halvard hörde Malins gorm och vände sig om och såg mig djupt in i ögonen med den där sexiga blicken som bara han har.


Jag tittade extra längre in i Halvars ögon.


- Hallå, hojtade Malin.


Hon gillade väl inte att bli dissad. Poor sucker. Haha.


- Jag ville bara säga grattis till att du blev Lucia.


Malin tittade spydigt på mig och började sedan trippa mot matsalen.


Argh, jag ska döda Erika! Hon är verkligen dum i huvudet.


Men jag ångrade mig när jag vände mig åt höger och såg Halvards uppskattande blick.


Kodnamn: Ärkehelgon Camilla


Uppdrag: Slutfört

 

Take that, bitches.


Kommentarer
Postat av: Hanna

yeah take that!

2008-12-10 @ 09:11:11
URL: http://hemmasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0