Angsty Piece: del 7, De gamla grekerna hann med mycket i sina dagar (EMMA)

Angsty Piece: del 7, De gamla grekerna hann med mycket i sina dagar


Vad höll på att hända med mig? Det här var andra gången jag ringde till Erika på lika många dagar. Men vad det än var visste jag att det inte var hälsosamt.


- Hej, det är Erika, svarade hon efter alldeles för många pip.


Jag suckade lättat över att det inte var Erikas knäppa och total ocoola wannabe-pappa som svarade.


- Det är jag.


- Vem, sa Erika förvirrat.


- Camilla, dumhuvud.


- Jaha, svarade Erika. Jag hörde inte att det var du.


- Nähä, skyll dig själv då, sa jag surt.


- Är det något särskilt du vill, frågade Erika. För det är ju andra advent och vi ska snart äta adve...


- Andra advent, avbröt jag skarpt. Vem bryr sig om att några gamla greker bestämde att det skulle vara andra advent?


- Det gjorde de aldrig, Camilla, sa Erika och suckade.


- Nähä, varför gjorde de inte det, undrade jag högt och ångrade mig genast. Bara inte Erika började förklara för mig.


- Advent betyder ju ankomst...


För sent.


-...och det var fakti...


- Whaaaaatever, Erika, sa irriterat. Sa jag att du skulle förklara, eller?


Erika sa ingenting.


- Nä, precis, fortsatte jag.


Jag tog en konstpaus.


- Har du kommit på hur vi ska få Halvard att gilla mig mer än tönt Malin, frågade jag.


- Nja, jag har kommit på en sak i alla fall, började Erika.


- Vadå, undrade jag.


- Malin får inte bli Lucia.


- Va, utbrast jag. Är Malin med i röstningen?


- Visste inte du det, undrade Erika långsamt.


- Hur ska jag veta det, frågade jag högt. Du har ju inte berättat för mig!


- Förlåt, jag trodde att du visste, sa Erika.


- Ja, och alla vet ju hur det går för de som inte aldrig vet utan bara tror.


- Förlåt, sa Erika igen.


- Whatever. Det är ju bra att du har tänkt på hur vi ska göra, men det finns inte en chans att jag inte blir Lucia.


- Nä, det är ju klart, förstås, sa Erika.


- Så därför tycker jag att du kommer på med en bättre plan till imorgon.


- Självklart, sa Erika försiktigt.


- Bra, och glöm inte, det ska ingå i planen att jag blir Lucia. Förstått, morrade jag och la på utan att vänta på svar.



Kommentarer
Postat av: Hanna

hahhaha då och då ser jag mina värsta sidor i Camilla...

2008-12-07 @ 22:06:38
Postat av: Emma

Haha. You wish att vara lika cool som Camilla.

2008-12-07 @ 23:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0