Angsty Piece: del 6, Slöseri med döda snyggingar (EMMA)

AN: Sorry att det är sent. Jag har skjutigt upp det för att jag inte riktigt visste vad jag skulle ta med och inte. Tyvärr lite sent. 20 min. Jag ska skriva lite kapitel imorgon så det ska förhoppningsvis inte hända igen... ;)


Angsty Piece: del 6, Slöseri med döda snyggingar


- Hej, är Erika där, frågade jag otåligt i telefonen.


- Det beror på, vem är det som frågar, svarade Erikas jätterolige pappa. NOT.


- Camilla.


- Jahopp, hon är tyvärr i duschen, ATM, så du kan ju ringa upp senare, sa Erikas pappa som om han berättade en stor hemlighet.


Jag kände verkligen för att skrika åt Erikas pappa att han skulle gå och hämta Erika. Men jag tror att han skulle ta det som ett skämt eller nåt, så jag höll käften och la på.


Man behöver ju inte undra varför Erika är så konstig, precis.


15 minuter senare ringde min telefon. Jag svarade otåligt:


- Ja?


- Hej, det är Erika, svarade Erika. Vad hän...


- Hur länge duschar du egentligen, avbröt jag frågande. Hur svårt ska det vara att ringa upp?


- Jag hade precis börjat när du ring..


- Whatever, sa jag avfärdande. Har jag sagt att jag vill höra dina ursäkter? Nu ska vi prata viktiga saker.


- Halvard?


- Kan du aldrig hålla käften, utbrast jag frustrerat.


- Så det handlar inte om Halvard, sa Erika frågande.


- Det sa jag inte.


- Jag visste det, sa Erika entusiastiskt.


- Käften. Tillbaka till saken. Maaalin måste bort.


- Okej, sa Erika förvånat. Vad menar du?


- Malin ska inte få ta Halvard ifrån mig. Vi måste komma på en plan. Halvard får inte tycka om Malin mer än mig.


- Jag vet inte om det är en sån bra idé, sa Erika försiktigt.


- Jo, jag vet att det är en bra idé, sa jag och log för mig själv. Det var ju jag som kom på den.


- Jamen, jag tycker inte att vi ska vara taskiga mot Malin.


- Är du dum i huvudet, halvskrek jag. Det är ju det som är grejen.


- Ska vi inte se till så att Halvard gillar dig bättre bara, undrade Erika.


- Same shit.


- Nä, inte riktigt.


- Whatever, vi gör väl så då, sa jag. Bara det slutar med att Halvard älskar mig mest.


- Absolut sa, Erika. Vad gjorde du igår du? Vi träffades ju inte efter skolan.


- Såg på Titanic, sa jag väldigt snabbt. Var det för snabbt? Hur som helst, Erika fick inte veta vad jag gjort.


Men jag ljög ju faktiskt inte. För jag hade sett på Titanic igår. Bara inte direkt efter skolan. Men det behövde ju inte Erika veta.


- Titanic? Varför det?


- Inget särskild anledning.


- Nähäpp, sa Erika klämkäckt. Men du, mamma ropar på mig nu. Måste kila.


- Nämen, hörrudu, började jag.


Men hon hade redan lagt på.


Jag kastade telefonen i sängen.


Jaha, det var väl lika bra ändå. Jag ville verkligen inte berätta för Erika varför jag sett på Titanic. Hon skulle typ skratta eller nåt.


Anledningen till att jag såg Titanic var för att snyggingen dör i slutet. Precis som Halvard skulle dö om han blev ihop med Malin.


Det var i alla fall vad jag tänkte igårkväll.


Idag tycker jag mest att det är slöseri för så snygga killar att dö.


Kommentarer
Postat av: Hanna

HAHAHA!! Tycker jag med! (typ)

2008-12-07 @ 00:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0